www.luckymyotaw.com သို႕

photobucket ဒီဆိုဒ္ကို အလည္ေရာက္လာၾကတဲ့သူငယ္ခ်င္းမ်ားခင္ဗ်ာ..ဒီဆိုဒ္မွာက ပို႕စ္အသစ္ေတြ သိပ္မတင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး...ပို႕စ္အသစ္ေတြ ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္..www.luckymyotaw.com မွာ ၀င္ေရာက္ဖတ္ရွဳနုိင္ပါတယ္....

Friday, May 17, 2013

က႐ုဏာတရား၊မုဒိတာတရား ဆိုသည္မွာ

က႐ုဏာတရား ဆိုသည္မွာ...................................

ကာယဗလႀကီးသူတို႔က ကိုယ္ကာယနည္းသူတို႔ကို ႏိုင္ထက္ကလူ ျပဳတတ္ၾက၏။ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးသူတို႔က ဉာဏ္ပညာနည္းသူတို႔ကို ႏွိမ္တတ္ၾက၏။ ဘုန္းကံႀကီးသူတို႔ကလည္း ဘုန္းကံ နည္းသူတို႔အေပၚ အထင္ေသး အျမင္ေသးျဖင့္ ဆက္ဆံတတ္ၾကေပသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းမွာ က႐ုဏာဓာတ္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။ က႐ုဏာဓာတ္ေခါင္းပါးေသာအရပ္၌ ခြန္အား နည္းသူတို႔အတြက္ ေနစရာလည္း,မရ၊ စားစရာလည္း,မ၀၊ ၀တ္စရာလည္း
,မလွမပ ျဖစ္ၾကရ ေပသည္။ က်ားက သမင္ကို စား၏။ က်ားကို မုဆိုးက ျမွားျဖင့္ခြင္း၏။ က႐ုဏာတရား ေခါင္းပါးမႈ၏ျမင္ကြင္း အလြန္ပင္ အ႐ုပ္ဆိုးလွေပသည္။ က႐ုဏာတရားေခါင္းပါး၍ အခ်င္းခ်င္း ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေနသမွ် ရန္မီးမၿငိမ္း ကိေလသာအပူမီးသာ ေဖာင္းပြေစေတာ့၏။

က႐ုဏာတရား ႀကီးမားၾကေသာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ေဘးဒုကၡအခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႔ ေနၾကသူ၊ မိမိထက္ပိုၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သူတို႔ကိုေတြ႔လွ်င္ သနားၾကင္နာစိတ္မ်ားျဖစ္ကာ “သူတို႔ကို ငါဘာမ်ားကူညီ ေပးႏိုင္ပါမည္နည္း”ဟု ေတြးၾကေပသည္။ ကူညီႏိုင္သေလာက္ ကူညီခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားျဖစ္ၾကၿပီး ထုိဒုကၡေရာက္ေနသူအေပါင္းတို႔အား လွဴဒါန္းေပးကမ္း ျခင္းအမႈမ်ားကိုလည္း လြန္စြာႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကေပ သည္။ လာဘ္လာဘေပါျခင္း၊ လာဘ္လာဘနည္းျခင္း၊ အခ်ီးအမြမ္းခံရျခင္း၊ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ အေႁခြအရံေပါျခင္း၊ အေႁခြအရံ နည္းျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း၊ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ရျခင္းစသည့္ ေလာကဓံတရား တို႔သည္ တစ္ေျပးတည္းရွိေနသည္မဟုတ္၊ အနိမ့္အျမင့္ရွိတတ္သည့္သေဘာသာလွ်င္ ေလာကဓမၼတာျဖစ္သည့္ အတြက္ ဒုကၡဆင္းရဲႏွင့္ လူတိုင္းေတြ႔ၾကံဳၾကရ၏။ ထိုအခ်ိန္၌ အခ်င္းခ်င္းကူညီေဖးမျခင္းအမႈသည္ သူေတာ္တို႔၏အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ မိမိ၌ရွိေသာ အခြင့္ အေရးေကာင္းတို႔ကို မိမိတစ္ေယာက္တည္းမခံစား၊ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း ေ၀မွ်ခံစား သံုးေဆာင္မည္ဟူေသာစိတ္ထားသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ က႐ုဏာစိတ္ထားပင္တည္း။ သည့္ထက္ ျမင့္ျမတ္သည့္စိတ္ ေမြးျမဴႏိုင္သည့္အခါ မိမိရထားသည့္ အခြင့္အေရးကိုပင္ မိမိ မသံုးေဆာင္ေတာ့ဘဲ သူတစ္ပါးအတြက္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ေပသည္..

ဘုရားရွင္သည္ ေလာကကို တစ္ေန႔လွ်င္ ေျခာက္ႀကိမ္ၾကည့္႐ႈေတာ္မူပါသည္။ က႐ုဏာသမာ ပတ္၀င္စားေတာ္မူျခင္းဟုလည္းေခၚ၏။ ထိုသို႔က႐ုဏာသမာပတ္၀င္စားရာ၌ စတုတၳစ်ာန္အထိ ပင္ေရာက္ေတာ္မူေၾကာင္း မွတ္သားသိရွိရပါသည္။ ထိုသို႔ ေန႔စဥ္ၾကည့္႐ႈေတာ္မူၿပီး သတၱ၀ါ တို႔ကို ကယ္တင္ႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိဆင္ျခင္ၿပီး ကယ္တင္ႏိုင္သည့္သတၱ၀ါျဖစ္က သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း၊ ေဘးဒုကၡမွ ကင္းလြတ္ေၾကာင္း တရားေဟာၾကားဆံုးမၿပီး လမ္းမွန္ျပ ကယ္တင္ေပးေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ကယ္တင္ရာ၌ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာေစဟူ၍ ဖန္ဆင္း ေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။ သတၱ၀ါတို႔သည္ “အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ- မိမိကိုယ္ကိုသာ အားကိုးအားထားရာ”ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ မေနာကံအမႈ၊ ၀စီကံအမႈ၊ ကာယကံ အမႈတို႔သာလွ်င္ မိမိအက်ိဳးကိုျဖစ္ထြန္းေစသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ထိုအမႈတို႔ ေကာင္းေအာင္ ဆံုးမေပးျခင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းကို ဘုရားရွင္က ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာစကားပံု၌ “လဲေနသူကို ထူေပးပါ၊ အားငယ္သူကို အားေပးပါ”ဆိုေသာစကားမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း က႐ုဏာထားၾကရန္အတြက္ ႏိႈးေဆာ္ထားေသာပညာရွိတို႔စကားျဖစ္၏။ ယခုေခတ္ မိဘမဲ့ ကေလးေဂဟာမ်ား၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ား၊ မ်က္မျမင္ေစာင့္ေရွာက္ေရးေက်ာင္း၊ အခမဲ့ ေဆးကုခန္း၊ ေဆးေပးခန္းမ်ား၊ နားမၾကားသူမ်ားေက်ာင္း၊ အနာႀကီးေရာဂါသည္စခန္း အစရွိသည္ျဖင့္ ဘ၀အက်ိဳးေပးမေကာင္းသူ၊ အိုမင္းမစြမ္းၾကသူတို႔ကို ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ကူညီေဖးမ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္မွာ က႐ုဏာစိတ္ရွိသူတို႔၏ မြန္ျမတ္ေသာေဆာင္ရြက္မႈတို႔ျဖစ္ေပသည္။

က႐ုဏာဘာ၀နာပြါးမ်ားရာ၌ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူတို႔ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေန ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ၊ ေဘးရန္ေတြ႔ေနၾကသူတုိ႔ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ေဘးရန္အေပါင္းမွ လြန္ ေျမာက္ၾကပါေစ၊ စုိးရိမ္ေသာကတို႔ျဖင့္ ပူေဆြးေနသူတို႔ိကုိအာ႐ံုျပဳ၍ စိုးရိမ္ေသာကေရာက္ေန ျခင္းမွ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၾကပါေစဟူ၍ ပြါးမ်ားရေပသည္။ က႐ုဏာအစား ေသာက၀င္လာတတ္ ေသာေၾကာင့္ သတိရွိရေပမည္။ ဒုကၡေရာက္ေနသူကို ျမင္ေတြ႔ရသည့္အခါ သနားက႐ုဏာ ျဖစ္မိျခင္းမွ ေသာကသို႔ေရာက္ၿပီး ငိုးေႂကြးမိတတ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ သနားစရာဟု ႏွလံုးသြင္းမိ ျခင္းကေန ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ရျခင္းတို႔မွာ က႐ုဏာစိတ္မွ သတိဉာဏ္ကင္းလြတ္၍ ေသာက သို႔ေရာက္သြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္မႈကို ဆင္ျခင္ျခင္း သတိဉာဏ္ ေ႔ရွသြားရွိရန္မွာ အခ်ိန္တိုင္းလိုအပ္လွေပသည္။

Photo: က႐ုဏာတရား ဆိုသည္မွာ...................................

ကာယဗလႀကီးသူတို႔က ကိုယ္ကာယနည္းသူတို႔ကို ႏိုင္ထက္ကလူ ျပဳတတ္ၾက၏။ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးသူတို႔က ဉာဏ္ပညာနည္းသူတို႔ကို ႏွိမ္တတ္ၾက၏။ ဘုန္းကံႀကီးသူတို႔ကလည္း ဘုန္းကံ နည္းသူတို႔အေပၚ အထင္ေသး အျမင္ေသးျဖင့္ ဆက္ဆံတတ္ၾကေပသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းမွာ က႐ုဏာဓာတ္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။ က႐ုဏာဓာတ္ေခါင္းပါးေသာအရပ္၌ ခြန္အား နည္းသူတို႔အတြက္ ေနစရာလည္း,မရ၊ စားစရာလည္း,မ၀၊ ၀တ္စရာလည္း
,မလွမပ ျဖစ္ၾကရ ေပသည္။ က်ားက သမင္ကို စား၏။ က်ားကို မုဆိုးက ျမွားျဖင့္ခြင္း၏။ က႐ုဏာတရား ေခါင္းပါးမႈ၏ျမင္ကြင္း အလြန္ပင္ အ႐ုပ္ဆိုးလွေပသည္။ က႐ုဏာတရားေခါင္းပါး၍ အခ်င္းခ်င္း ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေနသမွ် ရန္မီးမၿငိမ္း ကိေလသာအပူမီးသာ ေဖာင္းပြေစေတာ့၏။

က႐ုဏာတရား ႀကီးမားၾကေသာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ေဘးဒုကၡအခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႔ ေနၾကသူ၊ မိမိထက္ပိုၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သူတို႔ကိုေတြ႔လွ်င္ သနားၾကင္နာစိတ္မ်ားျဖစ္ကာ “သူတို႔ကို ငါဘာမ်ားကူညီ ေပးႏိုင္ပါမည္နည္း”ဟု ေတြးၾကေပသည္။ ကူညီႏိုင္သေလာက္ ကူညီခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားျဖစ္ၾကၿပီး ထုိဒုကၡေရာက္ေနသူအေပါင္းတို႔အား လွဴဒါန္းေပးကမ္း ျခင္းအမႈမ်ားကိုလည္း လြန္စြာႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကေပ သည္။ လာဘ္လာဘေပါျခင္း၊ လာဘ္လာဘနည္းျခင္း၊ အခ်ီးအမြမ္းခံရျခင္း၊ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ အေႁခြအရံေပါျခင္း၊ အေႁခြအရံ နည္းျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း၊ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ရျခင္းစသည့္ ေလာကဓံတရား တို႔သည္ တစ္ေျပးတည္းရွိေနသည္မဟုတ္၊ အနိမ့္အျမင့္ရွိတတ္သည့္သေဘာသာလွ်င္ ေလာကဓမၼတာျဖစ္သည့္ အတြက္ ဒုကၡဆင္းရဲႏွင့္ လူတိုင္းေတြ႔ၾကံဳၾကရ၏။ ထိုအခ်ိန္၌ အခ်င္းခ်င္းကူညီေဖးမျခင္းအမႈသည္ သူေတာ္တို႔၏အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ မိမိ၌ရွိေသာ အခြင့္ အေရးေကာင္းတို႔ကို မိမိတစ္ေယာက္တည္းမခံစား၊ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း ေ၀မွ်ခံစား သံုးေဆာင္မည္ဟူေသာစိတ္ထားသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ က႐ုဏာစိတ္ထားပင္တည္း။ သည့္ထက္ ျမင့္ျမတ္သည့္စိတ္ ေမြးျမဴႏိုင္သည့္အခါ မိမိရထားသည့္ အခြင့္အေရးကိုပင္ မိမိ မသံုးေဆာင္ေတာ့ဘဲ သူတစ္ပါးအတြက္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ေပသည္..

ဘုရားရွင္သည္ ေလာကကို တစ္ေန႔လွ်င္ ေျခာက္ႀကိမ္ၾကည့္႐ႈေတာ္မူပါသည္။ က႐ုဏာသမာ ပတ္၀င္စားေတာ္မူျခင္းဟုလည္းေခၚ၏။ ထိုသို႔က႐ုဏာသမာပတ္၀င္စားရာ၌ စတုတၳစ်ာန္အထိ ပင္ေရာက္ေတာ္မူေၾကာင္း မွတ္သားသိရွိရပါသည္။ ထိုသို႔ ေန႔စဥ္ၾကည့္႐ႈေတာ္မူၿပီး သတၱ၀ါ တို႔ကို ကယ္တင္ႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိဆင္ျခင္ၿပီး ကယ္တင္ႏိုင္သည့္သတၱ၀ါျဖစ္က သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း၊ ေဘးဒုကၡမွ ကင္းလြတ္ေၾကာင္း တရားေဟာၾကားဆံုးမၿပီး လမ္းမွန္ျပ ကယ္တင္ေပးေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ကယ္တင္ရာ၌ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာေစဟူ၍ ဖန္ဆင္း ေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။ သတၱ၀ါတို႔သည္ “အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ- မိမိကိုယ္ကိုသာ အားကိုးအားထားရာ”ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ မေနာကံအမႈ၊ ၀စီကံအမႈ၊ ကာယကံ အမႈတို႔သာလွ်င္ မိမိအက်ိဳးကိုျဖစ္ထြန္းေစသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ထိုအမႈတို႔ ေကာင္းေအာင္ ဆံုးမေပးျခင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းကို ဘုရားရွင္က ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာစကားပံု၌ “လဲေနသူကို ထူေပးပါ၊ အားငယ္သူကို အားေပးပါ”ဆိုေသာစကားမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း က႐ုဏာထားၾကရန္အတြက္ ႏိႈးေဆာ္ထားေသာပညာရွိတို႔စကားျဖစ္၏။ ယခုေခတ္ မိဘမဲ့ ကေလးေဂဟာမ်ား၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ား၊ မ်က္မျမင္ေစာင့္ေရွာက္ေရးေက်ာင္း၊ အခမဲ့ ေဆးကုခန္း၊ ေဆးေပးခန္းမ်ား၊ နားမၾကားသူမ်ားေက်ာင္း၊ အနာႀကီးေရာဂါသည္စခန္း အစရွိသည္ျဖင့္ ဘ၀အက်ိဳးေပးမေကာင္းသူ၊ အိုမင္းမစြမ္းၾကသူတို႔ကို ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ကူညီေဖးမ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္မွာ က႐ုဏာစိတ္ရွိသူတို႔၏ မြန္ျမတ္ေသာေဆာင္ရြက္မႈတို႔ျဖစ္ေပသည္။

က႐ုဏာဘာ၀နာပြါးမ်ားရာ၌ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူတို႔ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေန ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ၊ ေဘးရန္ေတြ႔ေနၾကသူတုိ႔ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ေဘးရန္အေပါင္းမွ လြန္ ေျမာက္ၾကပါေစ၊ စုိးရိမ္ေသာကတို႔ျဖင့္ ပူေဆြးေနသူတို႔ိကုိအာ႐ံုျပဳ၍ စိုးရိမ္ေသာကေရာက္ေန ျခင္းမွ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၾကပါေစဟူ၍ ပြါးမ်ားရေပသည္။ က႐ုဏာအစား ေသာက၀င္လာတတ္ ေသာေၾကာင့္ သတိရွိရေပမည္။ ဒုကၡေရာက္ေနသူကို ျမင္ေတြ႔ရသည့္အခါ သနားက႐ုဏာ ျဖစ္မိျခင္းမွ ေသာကသို႔ေရာက္ၿပီး ငိုးေႂကြးမိတတ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ သနားစရာဟု ႏွလံုးသြင္းမိ ျခင္းကေန ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ရျခင္းတို႔မွာ က႐ုဏာစိတ္မွ သတိဉာဏ္ကင္းလြတ္၍ ေသာက သို႔ေရာက္သြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္မႈကို ဆင္ျခင္ျခင္း သတိဉာဏ္ ေ႔ရွသြားရွိရန္မွာ အခ်ိန္တိုင္းလိုအပ္လွေပသည္။

စာေရးသူ - ထြန္းထြန္းလိႈင္
မုဒိတာတရား ဆိုသည္မွာ..............................

“စည္းစိမ္အရာ၊ သူ႔ခ်မ္းသာ၌၊ ဣႆာမျပဳ၊ ၀မ္းေျမာက္႐ႈေလာ့။”ဟူေသာ မန္လည္ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဃေဒ၀လကၤာသည္ အခ်င္းခ်င္း မနာလို၊ ၀န္တိုစိတ္မ်ား မထားဘဲ သူတစ္ပါးခ်မ္းသာျခင္းကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ မုဒိတာပြါးရန္ ဆံုးမထားပါသည္။ ဘုရားရွင္ကလည္း သတၱ၀ါေတြ ခ်မ္းသာခ်င္လ်က္ မခ်မ္းသာဘဲ ဆင္းရဲေနလ်က္သာ ရွိေနၾက ျခင္းမွာ ဣႆာ၊ မစၧရိယစိတ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္ဟူ၍ နတ္သားတစ္ပ
ါး၏ ေမးေလွ်ာက္ ျခင္းကို ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ႏွလံုးသြင္းေန႐ံုျဖင့္ အကုသိုလ္ရေနသည့္အလုပ္မွာ သူတစ္ပါးခ်မ္းသာအား ဣႆာမစၧရိယ ပြါးေနေသာအလုပ္ျဖစ္သလို ႏွလံုးသြင္းေန႐ံုျဖင့္ ကုသိုလ္တရားျဖစ္ေနေသာအလုပ္မွာလည္း သူတစ္ပါးတို႔၏ခ်မ္းသာအား မုဒိတာပြါးေနသည့္အလုပ္ပင္ျဖစ္၏။ ေကာင္းမႈျပဳတတ္သူကိုျမင္ လွ်င္ “မြန္ျမတ္လိုက္တာ၊ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းလိုက္တာ”ဟူ၍ မုဒိတာပြါးလိုက္လွ်င္ ကိုယ္ပါ သူေကာင္းမႈျပဳသလို ကုသိုလ္ေတြျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း သူတစ္ပါးကုသိုလ္လုပ္ေနသည့္အလုပ္ ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မုဒိတာမပြါးႏိုင္ဘဲ မဲ့ရြဲ႕ေစာင္းေျမာင္းတတ္ေသာသူတို႔မွာကား ေနရင္းထိုင္ရင္ပင္ မိမိအတြက္ ငရဲမီးမ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ေမႊးေနသလိုျဖစ္ေတာ့၏။

ပညာဉာဏ္အလင္းမရသူတို႔မွာ သာသနာတြင္းလူျဖစ္ရေသာ္လည္း ရခဲလွသည့္ဒုလႅဘတရား ကို ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ၊ ရေတာင့္ရခဲဟူ၍ သတိမရွိႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကာယဒုစ႐ိုက္၊ ၀စီဒုစ႐ိုက္၊ မေနာဒုစ႐ိုက္တို႔ျဖင့္ ေနကုန္ေအာင္ အခ်ိန္ကိုအသံုးခ်ၾကေပသည္။ ေသာက္မယ္၊ စားမယ္၊ ေပ်ာ္မယ္၊ ပါးမယ္ဟူ၍ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်ေနၾကေတာ့၏။ ထုိသို႔ျမင္ေတြရလွ်င္လည္း က႐ုဏာ ထား၍ သံေ၀ဂပြါးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ “မင္းတို႔မလို႔ ေငြရွိလို႔ အရက္ေကာင္းေကာင္း ၀ယ္ေသာက္ႏိုင္တယ္၊ တို႔ျဖင့္ ေငြမရွိလို႔ ထန္းေရခါးေလးေတာင္ မေသာက္ႏိုင္ဘူး”ဟူ၍ သူတစ္ပါးမေကာင္းမႈကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာအားေပးျခင္းမ်ဳိးကို မုဒိတာပြါးျခင္းဟု မဆိုလိုေပ။

သူ၏ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ေနျခင္းကို မုဒိတာပြါးေပးရေသာ္လည္း မေကာင္းမႈလုပ္ျခင္းကိုကား အားေပးအားေျမွာက္ မလုပ္မိရန္ သတိရွိသင့္ေပသည္။ တခ်ိဳ႕လူႀကီးမ်ားသည္ လူငယ္မ်ား အရက္ေသာက္ မိန္းမ႐ႈပ္သည္ကို မည္သုိ႔ခြင့္လႊတ္ၿပီး တလြဲမုဒိတာပြါးၾကသနည္းဆိုရလွ်င္ “လူငယ္ပဲ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာပဲ။ ငယ္တုန္း ေပ်ာ္ထားၾကကြ။ ႀကီးလာလွ်င္ သားေတြသမီးေတြနဲ႔ ငယ္ငယ္ကလို ႐ႈပ္လို႔ေပြလို႔ မေကာင္းဘူးဟ။ မင္းတို႔ေခတ္မင္းတို႔ခါမွာ နည္းစနစ္ေတြက ေကာင္းေတာ့ အကာအကြယ္ေတြက ေပါသနဲ႔ ဟန္က်သကြာ”ဟူ၍ ျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကား “အျပစ္ကင္းကြာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ မွတ္ပါကုသိုလ္သေဘာတည္း”ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။ အျပစ္မကင္းေသာ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းမ်ိဳးမွန္သမွ် မိမိ၏ႏွလံုးသြင္း၊ အေျပာ၊ အလုပ္တို႔သည္ စိတ္ခ်မ္းသာေနေသာ္လည္း ကုသိုလ္တရားမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေနမွ စိတ္ခ်မ္းသာမႈအစစ္ရသလို ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မုဒိတာပြါးမ်ား ရာတြင္ သူတစ္ပါးတို႔၏ေကာင္းက်ိဳးရရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအမႈ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းတို႔ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ရေပမည္။

ဗုဒၶဘာသာသူေတာ္စင္မ်ား ေကာင္းမႈျပဳၿပီးတိုင္း အမွ်ေ၀ကာ ေၾကးစည္ထု၊ ေခါင္းေလာင္းထိုး ၾကသည္မွာ မိမိ၏ေကာင္းမႈအဖို႔ဘာဂကို သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း ၀မ္းေျမာက္ေစလိုေသာဆႏၵ၊ မိမိရသကဲ့သို႔ ရႏိုင္ၾကေစလိုေသာဆႏၵေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ၾကားသိရလွ်င္ “အသင္၏ ပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ကုသိုလ္တို႔အား သာဓုေခၚပါ၏”ဟူ၍ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ ၎၏ေကာင္းမႈျပဳႏိုင္ျခင္း၊ မိမိထက္ သာလြန္မြန္ျမတ္ေသာ အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း တရားတို႔ကို မုဒိတာပြြါးမ်ားရေပသည္။


သူတစ္ပါးတို႔၏ ေကာင္းျမတ္ေသာအက်ိဳးတရားရရွိေနျခင္း၊ အခြင့္ထူးခံစားေနရျခင္း၊ မိမိထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေနျခင္း၊ မိမိထက္ ေကာင္းမႈတရားမ်ား ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း စသည့္ အရည္အခ်င္းေကာင္းမ်ားႏွင့္ ကံုလံုႂကြယ္၀ေနသူတို႔ႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ ဣႆာမစၧရိယစိတ္မ်ား မျဖစ္ပြါးဘဲ မုဒိတာပြါး၍ ကုသိုလ္တရားမ်ား တိုးပြါးေအာင္ ႏွလံုးသြင္းသင့္ေပသည္။ ထိုသို႔ သူတစ္ပါးတို႔၏ ခ်မ္းသာျခင္းအား မုဒိတာပြါးေနျခင္းသည္ ေငြကုန္စရာမလို၊ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနစရာမလိုဘဲရရွိသည့္ ပါရမီကုသိုလ္ထူးပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေပါႂကြယ္၀ျခင္းကို မုဒိတာပြါးေန႐ံုျဖင့္ ေရာင့္ရဲမေနဘဲ မိမိက ေစာင့္ေရွာက္ေပး ႏိုင္ပါက ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း၊ သည့္ထက္မက တိုးပြါးေအာင္အၾကံျပဳေပးႏိုင္က အၾကံဉာဏ္ ေပးျခင္း စသည္္ျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔၏ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရရွိေရးအတြက္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္း သင့္ေပသည္။

Photo: မုဒိတာတရား ဆိုသည္မွာ..............................

“စည္းစိမ္အရာ၊ သူ႔ခ်မ္းသာ၌၊ ဣႆာမျပဳ၊ ၀မ္းေျမာက္႐ႈေလာ့။”ဟူေသာ မန္လည္ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဃေဒ၀လကၤာသည္ အခ်င္းခ်င္း မနာလို၊ ၀န္တိုစိတ္မ်ား မထားဘဲ သူတစ္ပါးခ်မ္းသာျခင္းကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ မုဒိတာပြါးရန္ ဆံုးမထားပါသည္။ ဘုရားရွင္ကလည္း သတၱ၀ါေတြ ခ်မ္းသာခ်င္လ်က္ မခ်မ္းသာဘဲ ဆင္းရဲေနလ်က္သာ ရွိေနၾက ျခင္းမွာ ဣႆာ၊ မစၧရိယစိတ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္ဟူ၍ နတ္သားတစ္ပ
ါး၏ ေမးေလွ်ာက္ ျခင္းကို ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ႏွလံုးသြင္းေန႐ံုျဖင့္ အကုသိုလ္ရေနသည့္အလုပ္မွာ သူတစ္ပါးခ်မ္းသာအား ဣႆာမစၧရိယ ပြါးေနေသာအလုပ္ျဖစ္သလို ႏွလံုးသြင္းေန႐ံုျဖင့္ ကုသိုလ္တရားျဖစ္ေနေသာအလုပ္မွာလည္း သူတစ္ပါးတို႔၏ခ်မ္းသာအား မုဒိတာပြါးေနသည့္အလုပ္ပင္ျဖစ္၏။ ေကာင္းမႈျပဳတတ္သူကိုျမင္ လွ်င္ “မြန္ျမတ္လိုက္တာ၊ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းလိုက္တာ”ဟူ၍ မုဒိတာပြါးလိုက္လွ်င္ ကိုယ္ပါ သူေကာင္းမႈျပဳသလို ကုသိုလ္ေတြျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း သူတစ္ပါးကုသိုလ္လုပ္ေနသည့္အလုပ္ ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မုဒိတာမပြါးႏိုင္ဘဲ မဲ့ရြဲ႕ေစာင္းေျမာင္းတတ္ေသာသူတို႔မွာကား ေနရင္းထိုင္ရင္ပင္ မိမိအတြက္ ငရဲမီးမ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ေမႊးေနသလိုျဖစ္ေတာ့၏။

ပညာဉာဏ္အလင္းမရသူတို႔မွာ သာသနာတြင္းလူျဖစ္ရေသာ္လည္း ရခဲလွသည့္ဒုလႅဘတရား ကို ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ၊ ရေတာင့္ရခဲဟူ၍ သတိမရွိႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကာယဒုစ႐ိုက္၊ ၀စီဒုစ႐ိုက္၊ မေနာဒုစ႐ိုက္တို႔ျဖင့္ ေနကုန္ေအာင္ အခ်ိန္ကိုအသံုးခ်ၾကေပသည္။ ေသာက္မယ္၊ စားမယ္၊ ေပ်ာ္မယ္၊ ပါးမယ္ဟူ၍ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်ေနၾကေတာ့၏။ ထုိသို႔ျမင္ေတြရလွ်င္လည္း က႐ုဏာ ထား၍ သံေ၀ဂပြါးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ “မင္းတို႔မလို႔ ေငြရွိလို႔ အရက္ေကာင္းေကာင္း ၀ယ္ေသာက္ႏိုင္တယ္၊ တို႔ျဖင့္ ေငြမရွိလို႔ ထန္းေရခါးေလးေတာင္ မေသာက္ႏိုင္ဘူး”ဟူ၍ သူတစ္ပါးမေကာင္းမႈကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာအားေပးျခင္းမ်ဳိးကို မုဒိတာပြါးျခင္းဟု မဆိုလိုေပ။

သူ၏ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ေနျခင္းကို မုဒိတာပြါးေပးရေသာ္လည္း မေကာင္းမႈလုပ္ျခင္းကိုကား အားေပးအားေျမွာက္ မလုပ္မိရန္ သတိရွိသင့္ေပသည္။ တခ်ိဳ႕လူႀကီးမ်ားသည္ လူငယ္မ်ား အရက္ေသာက္ မိန္းမ႐ႈပ္သည္ကို မည္သုိ႔ခြင့္လႊတ္ၿပီး တလြဲမုဒိတာပြါးၾကသနည္းဆိုရလွ်င္ “လူငယ္ပဲ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာပဲ။ ငယ္တုန္း ေပ်ာ္ထားၾကကြ။ ႀကီးလာလွ်င္ သားေတြသမီးေတြနဲ႔ ငယ္ငယ္ကလို ႐ႈပ္လို႔ေပြလို႔ မေကာင္းဘူးဟ။ မင္းတို႔ေခတ္မင္းတို႔ခါမွာ နည္းစနစ္ေတြက ေကာင္းေတာ့ အကာအကြယ္ေတြက ေပါသနဲ႔ ဟန္က်သကြာ”ဟူ၍ ျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကား “အျပစ္ကင္းကြာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ မွတ္ပါကုသိုလ္သေဘာတည္း”ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။ အျပစ္မကင္းေသာ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းမ်ိဳးမွန္သမွ် မိမိ၏ႏွလံုးသြင္း၊ အေျပာ၊ အလုပ္တို႔သည္ စိတ္ခ်မ္းသာေနေသာ္လည္း ကုသိုလ္တရားမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေနမွ စိတ္ခ်မ္းသာမႈအစစ္ရသလို ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မုဒိတာပြါးမ်ား ရာတြင္ သူတစ္ပါးတို႔၏ေကာင္းက်ိဳးရရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအမႈ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းတို႔ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ရေပမည္။

ဗုဒၶဘာသာသူေတာ္စင္မ်ား ေကာင္းမႈျပဳၿပီးတိုင္း အမွ်ေ၀ကာ ေၾကးစည္ထု၊ ေခါင္းေလာင္းထိုး ၾကသည္မွာ မိမိ၏ေကာင္းမႈအဖို႔ဘာဂကို သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း ၀မ္းေျမာက္ေစလိုေသာဆႏၵ၊ မိမိရသကဲ့သို႔ ရႏိုင္ၾကေစလိုေသာဆႏၵေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ၾကားသိရလွ်င္ “အသင္၏ ပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ကုသိုလ္တို႔အား သာဓုေခၚပါ၏”ဟူ၍ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ ၎၏ေကာင္းမႈျပဳႏိုင္ျခင္း၊ မိမိထက္ သာလြန္မြန္ျမတ္ေသာ အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း တရားတို႔ကို မုဒိတာပြြါးမ်ားရေပသည္။


သူတစ္ပါးတို႔၏ ေကာင္းျမတ္ေသာအက်ိဳးတရားရရွိေနျခင္း၊ အခြင့္ထူးခံစားေနရျခင္း၊ မိမိထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေနျခင္း၊ မိမိထက္ ေကာင္းမႈတရားမ်ား ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း စသည့္ အရည္အခ်င္းေကာင္းမ်ားႏွင့္ ကံုလံုႂကြယ္၀ေနသူတို႔ႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ ဣႆာမစၧရိယစိတ္မ်ား မျဖစ္ပြါးဘဲ မုဒိတာပြါး၍ ကုသိုလ္တရားမ်ား တိုးပြါးေအာင္ ႏွလံုးသြင္းသင့္ေပသည္။ ထိုသို႔ သူတစ္ပါးတို႔၏ ခ်မ္းသာျခင္းအား မုဒိတာပြါးေနျခင္းသည္ ေငြကုန္စရာမလို၊ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနစရာမလိုဘဲရရွိသည့္ ပါရမီကုသိုလ္ထူးပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေပါႂကြယ္၀ျခင္းကို မုဒိတာပြါးေန႐ံုျဖင့္ ေရာင့္ရဲမေနဘဲ မိမိက ေစာင့္ေရွာက္ေပး ႏိုင္ပါက ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း၊ သည့္ထက္မက တိုးပြါးေအာင္အၾကံျပဳေပးႏိုင္က အၾကံဉာဏ္ ေပးျခင္း စသည္္ျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔၏ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရရွိေရးအတြက္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္း သင့္ေပသည္။

စာေရးသူ - ထြန္းထြန္းလိႈင္
—

(စာေရးသူ - ထြန္းထြန္းလိႈင္)
by facebook page

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Archive

လပ္ကီးျမိဳ႕ေတာ္